Profiel:
De Servicemonteur voert werkzaamheden uit op locatie bij opdrachtgevers welke voornamelijk in Nederland en België gevestigd.
De Servicemonteur legt verantwoording af aan de Technisch Manager. In de dagelijkse uitvoering van de werkzaamheden onderhoudt hij contacten met de Servicecoördinator over de planning en voortgang van de werkzaamheden.
Kerntaken:
De Servicemonteur houdt zich bezig met uitvoerende werkzaamheden en heeft de volgende hoofdtaken:
– het installeren en opstarten van machines, het oplossen van storingen en verrichten van onderhoudswerkzaamheden
– het oplossen van storingen op zowel mechanisch, elektrisch, pneumatisch, hydraulisch en programma technisch gebied
– is verantwoordelijk voor het opleiden en instrueren van het bedienend personeel en de onderhoudsmonteurs van de opdrachtgever
– geeft opvolging aan onderhoudscontracten
– heeft een signaalfunctie voor wat betreft onvolkomenheden, nieuwe ontwikkelingen en commerciële signalen bij de opdrachtgever
– draagt zorg voor de reparatie van handapparatuur en het reviseren van machineonderdelen
– geeft telefonische technische ondersteuning aan technische medewerkers van de opdrachtgever
– het aansturen en instrueren van onderaannemers ‘on site’ tijdens de uit te voeren werkzaamheden
Functie-eisen:
• Een afgeronde MBO opleiding, bij voorkeur MBO richting WTB of E, aangevuld met cursussen op het gebied van hydrauliek, pneumatiek, storing zoeken, e.d.
• Praktische kennis van PLC technieken, waaronder Siemens S7 (S5)
• Kennis van mechatronica
• In bezit van VCA Vol
• In bezit van rijbewijs B
• Kennis van de Duitse en Engelse taal
Vaardigheden:
• Zelfstandig
• Plannen en organiseren
• Klant- en servicegericht
• Commerciële inslag
• Proactief.
Aanbod:
Een boeiende functie met veel ruimte voor eigen inbreng en eigen verantwoordelijkheid. U krijgt de kans om uzelf verder te ontplooien. Het volgen van opleidingen behoort tot de mogelijkheden. Het salaris en overige arbeidsvoorwaarden zijn marktconform.